
Zaklinanie przedmiotów – ulepszanie ekwipunku
Zaklinanie przedmiotów służy do zwiększania mocy przedmiotów gracza (IP). Zwiększenie mocy przedmiotu poprawia jego atrybuty pasywne jak ilość maksymalnego zdrowia i many z ich regeneracją, odporności na kontrole tłumów i inne. Zaklęcie przedmiotów zwiększy także moc umiejętności defensywnych jak i ofensywnych naszego ekwipunku. Proces ten można przeprowadzić w odlewni artefaktów, a dodatkowo zwiększyć moc przedmiotu w warsztacie naprawczym poprawiając za srebro jego jakość.
Przedmioty zużywalne, takie jak mikstury i jedzenie, nie korzystają z mocy przedmiotów, lecz z zaklinania, dzięki czemu ich efekt jest silniejszy niż w wersjach niezaklętych. Zaklinanie tych przedmiotów odbywa się podczas ich produkcji w odpowiednich stacjach rzemieślniczych, takich jak kuchnia i laboratorium alchemiczne. Jedzenie używa sosu rybnego do zaklinania, mikstury wykorzystują esencje magiczne.
Warto rozważyć ulepszanie ekwipunku jako dodatkowy sposób na zarobek lub zaoszczędzenie srebra, zamiast kupować gotowy zaklęty przedmiot można zrobić to samemu posiadając wymagane przedmioty każdy może to zrobić. Pamiętaj też o tym, że im wyższy tier przedmiotu i bardziej zaklęty ekwipunek tym wyższy jego koszt naprawy.
Wymagania dotyczące zaklinania przedmiotów gracza – ulepszanie ekwipunku
Zaklinanie broni i pancerzy wymaga run, dusz i relikwii. To samo dotyczy ekwipunku zbierackiego. Przedmioty każdego poziomu wymagają odpowiednich materiałów takiego samego poziomu. Poniżej x – to tier przedmiotu.
Zaklęcie z poziomu x.0 do x.1 wymaga run.
Zaklęcie z poziomu x.1 do x.2 wymaga dusz.
Zaklęcie z poziomu x.2 do x.3 wymaga relikwii.
Zaklęcie na poziomu x.4 jest możliwe tylko podczas tworzenia przedmiotu.
Liczba materiałów potrzebna do zaklęcia
- 288 na broń jednoręczna
- 384 na broń dwuręczna
- 192 na pancerz i torby
- 96 na hełmy, buty, peleryny i przedmioty drugiej ręki
Wyniki zaklinania przedmiotów
Każdy poziom zaklęcia dodaje 100 do Mocy Przedmiotu (IP). Zaklęcia są oznaczone po kropce przy poziomie x.1, x.2, x.3, x.4
Na przykład 5.1 oznacza ekwipunek poziomu 5 rzadki.
Wyjątki związane z zaklinaniem przedmiotów
Wierzchowce, meble, dekoracja i inne przedmioty budowlane nie mogą być zaklęte, mimo że takie istnieją. Jest to bardziej efekt wizualny. Moc przedmiotu wierzchowca jest oparta na jego poziomie.
Mikstury poziomu T4 i wyżej można zaklinać tylko do poziomu rzadkiego (x.3). Eliksiry można wzmocnić tylko podczas ich produkcji używamy do tego Tajemnego Ekstraktu. Więc o tym opiszemy w temacie o Alchemii – Produkcja Mikstur.
Jedzenie można zaklinać tylko do poziomu epickiego (x.3). Tak jak eliksiry można je wzmocnić tylko podczas ich produkcji. Używamy do tego sosu rybnego. Więcej w temacie strawy opiszemy w temacie Produkcja Jedzenia.
Wszystkie inne wyposażenia można zaklinać i tworzyć zaklęte przy użyciu przerobionych materiałów zbierackich, ale tylko wtedy, gdy przedmiot ma co najmniej poziom T4.
Tabela podstawowej mocy przedmiotu dla wszystkich przedmiotów związanych z zaklęciem
W poniższej tabeli widać moce przedmiotów. Istnieje kilka kategorii przedmiotów, które nie zostały wcześniej wymienione, ale nadal są obecne w tabeli.
Na przykład narzędzia nie mogą być zaklinane, ale ta tabela obejmuje również narzędzia z mocą przedmiotu na poziomie zaklęcia x.0.
W tabeli, każdy pojedynczy przedmiot, nie wymagający artefaktów do wytworzenia jest traktowany jako Zwykły w kontekście zaklęcia. Wyjątek stanowią awalońskie narzędzia traktowane jako Zwykłe, gdyż Energia Awalońska nie jest traktowana w grze jako artefakt.
Moc IP zależna od zaklęcia | Zaklęcie | Tier | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ przedmiotu | Artefakty potrzebne do stworzenia | Zwykły (.0) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | – | – | – | – |
Niezwykły (.1) | – | – | – | – | 4.1 | 5.1 | 6.1 | 7.1 | 8.1 | – | – | – | ||
Rzadki (.2) | – | – | – | – | – | 4.2 | 5.2 | 6.2 | 7.2 | 8.2 | – | – | ||
Epicki (.3) | – | – | – | – | – | – | 4.3 | 5.3 | 6.3 | 7.3 | 8.3 | – | ||
Legendarny (.4) | – | – | – | – | – | – | – | 4.4 | 5.4 | 6.4 | 7.4 | 8.4 | ||
Zwykły | Bez artefaktu | 400 | 500 | 600 | 700 | 800 | 900 | 1000 | 1100 | 1200 | 1300 | 1400 | 1500 | |
Pieczęć | Królewska Pieczęć | Brak | 725 | 825 | 925 | 1025 | 1125 | 1225 | 1325 | 1425 | 1525 | |||
Artefakty z | Run | 725 | 825 | 925 | 1025 | 1125 | 1225 | 1325 | 1425 | 1525 | ||||
Dusz | 750 | 850 | 950 | 1050 | 1150 | 1250 | 1350 | 1450 | 1550 | |||||
Relikwi | 775 | 875 | 975 | 1075 | 1175 | 1275 | 1375 | 1475 | 1575 | |||||
Mgły | z Relikwi | 775 | 875 | 975 | 1075 | 1175 | 1275 | 1375 | 1475 | 1575 | ||||
Awalońskie | z Odłamków Awalonu | 800 | 900 | 1000 | 1100 | 1200 | 1300 | 1400 | 1500 | 1600 |
Zaklinanie przedmiotów jest możliwe w Budynku Łączenia
Na poniższych screenach Budynek Łączenia jest podświetlony, dodatkowo wskazuje na niego Strzałka Gracza.
Budynek Łączenia w Thetford

Budynek Łączenia w Bridewatch

Budynek Łączenia w Martlock

Budynek Łączenia w Fort Sterling

Budynek Łączenia w Lymhurst

Budynek Łączenia w Caerleon

Gdzie w Kryjówkach Gildii znajdziemy budynek łączenia
W Kryjówkach Gildii budynek łączenia znajdziemy dopiero po ulepszeniu kryjówki na poziom 3, co wiąże się z kosztem 150-180 milionów srebra.
Koszt naprawy zaklętych przedmiotów
Używanie przedmiotów wyższego tieru i jego stopnia zaklęcia zawsze zwiększa koszt naprawy w warsztacie naprawczym. Ze względu na wartość przedmiotu wzrost ten jest taki sam dla każdego dodatkowego 100 punktów mocy przedmiotu, niezależnie od tego, czy wynika on z wyższego tieru czy poziomu zaklęcia
- Na przykład sprzęt tieru 8 ma ten sam koszt naprawy co przedmioty 7.1, 6.2, 5.3 i 4.4.
- Wyjątkiem są Przedmioty Artefaktowe, których wartość rośnie wraz z tierem artefaktu.
Jakość przedmiotu nie wpływa na koszt naprawy. Nawet sprzęt o jakości legendarnej, który daje dodatkowe 100 punktów mocy, nie zwiększa kosztów.
Koszt naprawy rośnie liniowo wraz z utratą trwałości przedmiotu. Można go sprawdzić, najeżdżając kursorem na procent trwałości.
Z ciekawostek, jeśli inflacja ceny złota za srebro będzie mocno postępować w grze, może zdarzyć się, że ponownie twórcy gry podwyższą wymogi ilości run dusz i relikwii do zaklinania jak to zrobili w aktualizacji Queen.
Większość podanych przez nas Setów PvE i Setów PvP posiada różne stopnie zaklęcia. Dzieki naszemu doświadczeniu wiemy jaki jest dobry balans tieru i zaklęcia przedmiotu.