PoradnikiMechanika gryNowePvEZarabianie srebra

Awaloński Loch kompendium wiedzy

Ten poradnik ma stanowić kompleksowy przewodnik zawierający wszystkie niezbędne informacje, aby osoba, która nigdy nie brała udziału w takim lochu, mogła zebrać drużynę i pokonać wszystkie potwory oraz bossów, jakie można spotkać w Awalońskim Lochu. Jeśli planujesz zostać liderem rajdu i organizować wyprawy, zachęcamy do dokładnego przestudiowania tej serii poradników i poznania wszystkich mechanik. Jeśli natomiast jesteś graczem, który po prostu chce uczestniczyć w takich wyprawach, nie musisz znać nawet ułamka informacji tutaj zawartych, więc nie martw się, jeśli poczujesz się przytłoczony/a ilością informacji. Znajomość mechanik pozwoli natomiast oszczędzić Ci rachunków za naprawę ekwipunku po powrocie do miasta.

Chociaż ten poradnik ma być jak najbardziej dokładny, zawsze istnieje ryzyko błędnych informacji, gdyż gra co jakiś czas jest aktualizowana. Ale główne mechaniki zawsze pozostają takie same.

Jeśli zauważysz coś nowego lub masz pomysł, co można poprawić lub zmienić, śmiało wyraź swoją opinię. Poradnik ten jest wysiłkiem naszego doświadczenia w rajdach awalońskich, analiz wielu osób, pytań i odpowiedzi jakie udało nam się zgromadzić.

Korzyści z robienia Awalońskich Lochów

Jest to end-game PvE zaraz obok Hardcorowych Ekspedycji (HCE). Przy robieniu najwyższego stopnia mapy od 8.0 do 8.4 dostajemy ogromne ilości doświadczenia, jak i pokaźne dropy. Jedna złota skrzynka potrafi zawierać nawet kilkaset milionów w dropie. A za pokonanie ostatniego bossa dostajemy 10% bonus do doświadczenia trwający 7 dni. Więc jeśli chcesz szybciej grindować ekwipunek i specjalizację, możesz nawet złożyć ekipę w tańszych setach na loch 6.0.

Przygotowania do wyprawy

Przejście Lochów Avalonian zajmie dużo czasu zarezerwuj sobie od 1 do 3 godzin. Tak zwany skip po bufa z mapą 6.0 zajmuje do 30min, gdzie pokonujecie tylko ostatniego bossa. Czas ukończenia zależności od poziomu obeznania mechanik twojej drużyny, mocy przedmiotu – posiadanych specjalizacji na ekwipunku oraz liczby bossów, na które traficie. Lochy te mogą mieć 1 albo 2 piętra i od 3 do 7 bossów, licząc z końcowym. Bossowie, na których traficie, są losowi, z wyjątkiem bossa końcowego, którym zawsze jest Sir Bedivere. Możecie spotkać tego samego standardowego bossa tylko raz na piętrze, ale może on pojawić się ponownie na drugim piętrze, więc istnieje możliwość natknięcia się na tego samego bossa dwa razy podczas jednej wyprawy. Więcej informacji na temat statystyk i procentowych szans na różne skrzynie znajdziesz w sekcji „Statystyki Lochu Awalońskiego”.

Jeśli twoja grupa po raz pierwszy wybiera się do tego lochu, sugeruję założyć, że przejście zajmie co najmniej 2 godziny od momentu wejścia z mapą 6.0. Jeśli członkowie drużyny będą mieli odpowiedni ekwipunek, a lider będzie znał mechaniki i będzie w stanie je właściwie wyjaśnić, nie powinno być żadnych problemów. Warto zrobić wspólne oglądanie nagranych wypadów na YouTubie i wyjaśnić naszej ekipie co trzeba mniej więcej robić.

Ponieważ spędzicie w lochu dużo czasu, obowiązkowo zabierzcie ze sobą dużo jedzenia i mikstur. Zalecam zabranie co najmniej 50 Trujących Trucizn 4.0 na osobę oraz przynajmniej 6 porcji jedzenia, gdyż czasem niechcący można dodatkowo zjeść jedną albo 2 sztuki żarcia. Jeśli w twojej drużynie są początkujący, dobrym pomysłem może być również zabranie Zestawu Naprawczego na wypadek, gdyby postanowili zrobić coś głupiego przez co często powalony zostaje delikwent a czasem i cała drużyna. Pamiętajcie, że Zestaw Naprawczy ma 2 krotnie wyższą cenę napraw niż w mieście.

Jeśli ktoś bierze drogi ekwipunek zalecamy zabranie dobrego wierzchowca ucieczkowego. Waleczny Koń to najlepszy wybór, ale solidną alternatywą budżetową jest Mroźny Baran.

Moc Przedmiotów – IP

Po wykonaniu wielu map specjaliści od Lochów Awalońskich mają dobre pojęcie o zalecanym IP (Item Power) dla każdej z nich. Oczywiście, im wyższe IP tym lepiej, ale nie zawsze jest to możliwe dla każdego ze względu na różną specjalizację danych przedmiotów. Poniżej znajdziesz przybliżone zalecane średnie poziomy Mocy Przedmiotów dla członków drużyny. Warto zauważyć, że może to się różnić w pewnych przypadkach, np. jeśli grasz jako support lub używasz ekwipunku królewskiego, który w niektórych przypadkach trudno jest uzyskać na bardzo wysokim IP. Przedmioty nieartefaktowe mają niższe IP niż te wymagające artefaktów.

Dla DPSów i healerów musisz upewnić się, że broń ma przynajmniej zalecany poziom IP. Reszta ekwipunku służy do zwiększenia twojej przeżywalności i ułatwienia uniknięcia szybkiej śmierci. Z kolei od tanków oczekuje się zabrania zbroi czyli hełm, zbroja, buty i tarcza o wysokim IP, aby zapewnić płynne przejście lochu. Jak tak klęczy to zaraz za nim powalona zostaje cała drużyna.

Tabela Mocy Przedmiotów

Tier / Zaklęcie.0.1.2.3.4
T611001200130014001500
T712001300140015001600
T813001400150016001700

Pamiętaj, że są to jedynie zalecane wartości IP do przejścia lochu z przeciętną grupą.

Oczywiście, aby przechodzić lochy bardziej efektywnie, warto zabrać lepszy ekwipunek niż wskazuje tabela. Zaleca się, aby główny tank miał wyższą Moc Przedmiotów niż podane, aby miał wystarczająco dużo zdrowia i statystyk, aby przetrwać ciągnięcie mobów i tankowanie bossów.

Jak zawsze, dla DPS najważniejsze są broń i przedmiot drugiej ręki. Upewnij się, że masz wysokie IP w tych slotach. Reszta ekwipunku nie ma aż takiego znaczenia – zdecydowanie nie musisz zabierać np. królewskiego kaptura 8.3 czy królewskich sandałów 8.3. Nawet na mapę 8.3 wystarczą królewskie sandały lub kaptur 5.3/6.3. Jeśli zabierasz pelerynę 8.3, po prostu marnujesz pieniądze na wypadek śmierci, ponieważ zawsze istnieje ryzyko bycia zgankowanym.

Skład Drużyny

Liczba osób potrzebnych do ukończenia wyprawy zależy całkowicie od poziomu umiejętności twojej drużyny. Dwupiętrowy Loch udało nam się ukończyćw całości w składzie 8 osobowym. Pokonaliśmy wszystkich 5 bossów plus bossa końcowego. Jest to możliwe, ale nieopłacalne z powodu ryzyka, gdyż poszliśmy w najdroższym możliwym ekwipunku mając przy tym w pełni wyspecjalizowane sety. Gorąco polecam zebranie jak największej liczby osób, aż do pełnej drużyny 20-osobowej, aby przechodzić lochy szybko i efektywnie.

Proponowany skład drużyny do ukończenia w całości Awalońskiego Lochu

Reszta drużyny jako DPSy:

  • Kusznik z Lekką Kuszą ze Świecą Grobową lub Wielostrzałowcem
  • Przeklęty Mag DPS gdzie swoje E rzuca zaraz po skończeniu efektu kolegi z drużyny gdyż obniżenie odporności tej umiejętności nie nakłada się
  • Lodowy Mag na Ryku Mrozu, Pryzmacie lub budżetowo Wielkim Mroźnym Kosturze
  • Ognisty Mag jeśli jest ich więcej to obrażenia z umiejętności Płonące Pole nie łączą się. Zatem dodatkowi ogniści magowie wybierają pierwszą umiejętność na jeden cel.

Wszystkie buildy dla różnych ról znajdziesz w sekcji Buildy lub w kategorii naszych wpisów Awaloński Loch Sety

Rola Zwiadowcy i Bram w Awaloński Lochu

Lochy Awalońskie mają Bramy zaraz po każdym bossie. Przy bramie znajduje się Rdzeń Bramy, którego pokonanie otwiera bramę. Więcej informacji na temat tego „moba” opiszemy dalej w Bestiariuszu. Kiedy brama zostanie zniszczona, wszyscy gracze na danym piętrze otrzymują komunikat: „Brama została przełamana”. Dotyczy to tez graczy z poza naszej drużyny, którzy znajdują się w tym samym lochu na tym samym piętrze. Jest to ewentualne ostrzeżenie o drużynie gankującej która przebija się przez piętro do naszej ekipy. Daje nam też to sporo czasu do wyjścia lub dla bardziej zaawansowanych graczy PvP, do pojęcia wyzwania walki, jeśli posiadają dodatkowo drugi ekwipunek do walk PvP. Brama odradza się po 3 minutach i 5 sekundach.

Podczas wchodzenia do lochu zalecamy, aby jeden z graczy DPS stał przy wejściu i pełnił rolę zwiadowcy, aż dotrzecie do bramy. Drugą i lepszą opcją jest zabranie dodatkowego 21 członka drużyny jako zwiadowcę gdzie za swoją pracę otrzyma wynagrodzenie od każdej osoby. Wynagrodzenie dla zwiadowcy to około 5-30 mln srebra w zależności od poziomu lochu. Po zniszczeniu Rdzenia Bramy zwiadowca przesuwa się i dalej czuwa za zregenerowaną bramą. Jest to dobre rozwiązanie też w wypadku lochów 2 piętrowych. Ekipa przechodzi na 2 piętro, a zwiadowca czeka do rozbicia pierwszej bramy na kolejnym piętrze i po jej zniszczeniu schodzi dalej. Zdarzają się przypadki, gdzie ekipa gankująca tak szybko przechodzi wyczyszczone piętro niszcząc tylko bramy i spotykacie ich na nowym piętrze zaraz na pierwszym bossie albo tuż po otwarciu bramy. Zwiadowca który czuwa za ostatnią zamkniętą bramą jest też w stanie nam powiedzieć ile osób chce nas zgankować oraz z jakiej gildii czy sojuszu jest wrogo nastawiona ekipa graczy. Bardziej doświadczeni gankerzy, gildie czy sojusze są znani. Więc gracz z dłuższym stażem w grze wie czego się spodziewać

Możemy też zabrać ze sobą profesjonalnego zwiadowcę z zestawem ucieczkowym, do chronienia Twojej ekipy podczas trasy do Lochu Awałońskiego i z powrotem do miasta lub kryjówki. Jak to zorganizujesz, zależy od ciebie, ale konieczne jest posiadanie zwiadowcy, aby zapewnić bezpieczeństwo drużynie. Działanie bez zwiadowcy gwarantuje szybką śmierć i stratę ekwipunku oraz otrzymanych przedmiotów ze skrzynek.

Statystyki napotkanych skrzynek w Lochach Awalońskich

Testowana ilość skrzynek na mapach 6.0. Wyższe poziomy map gwarantują lepsze nagrody jak i większą szanse na lepsze skrzynki. Przy mapach 8.3 średnio co 2 loch trafiała się podwójna złota skrzynia.

Rodzaj i Ilość SkrzyńStandardowy BossSir Bedivere – końcowy
1x Fioletowa16980
2x Fioletowa810636
1x Złota252150
2x Złote2430
Suma2784816
Procentowy udział1x Fiolet2x Fiolet1x Złota2x Złota
Standardowy Boss61%29%9%1%
Sir Bedivere0%78%18%4%

Średnio na jeden loch spotykamy do 4 bossów.

I mamy takie profity z podwójnej złotej skrzynki.

awalonski loch drop ponad 20mln srebra
W dalszej części na kolejnej stronie przedstawimy wam zalecone metody czyszczenia lochu z mobów.

Dodaj komentarz